STIRI

Compania Telekom anunta investitii majore in Romania

Compania Telekom  anunta investitii de  peste 160 milioane de euro in anul 2015 pentru dezvoltarea  infrastructurii de comunicaţii dar si pentru a stimula convergenţa fix-mobil, a declarat şeful grupului, Nikolai Beckers.

compania telekom

Nikolai Beckers a declarat la o conferinta de presa ca: “În 2015 vom direcţiona cea mai mare parte a investiţiilor prevăzute, de peste 160 de milioane de euro, pentru a continua dezvoltarea reţelei. O parte din acest buget va veni din exploatarea activelor colaterale, precum portofoliul imobiliar şi vechea infrastructură de cupru, care vor genera capitalul necesar pentru îndeplinirea acestui obiectiv. Practic, în acest an, fiecare metru de tehnologie veche, precum cuprul, va fi transformat într-un altul nou, modern, precum tehnologia FTTH”.

La nivelul anului trecut 2015, investiţiile grupului Telekom  au atins 170 milioane de euro.

Anul trecut, Compania Telekom România a obţinut 25,6 milioane de euro din valorificarea activelor vechi şi colaterale, din care 11,6 milioane de euro din vânzarea unui număr de 28 de active, fondurile fiind utilizate pentru investiţîi.

“Pentru acest an estimăm că veniturile obţinute din valorificarea activelor vechi şi colaterale sunt estimate între 25 şi 29 milioane de euro. Prin acest proces, compania  Telekom România obţine fonduri pentru investiţii şi poate reduce costurile operaţionale”, a arătat Beckers.

Şeful grupului a spus că ofertele integrate reprezintă viitorul în industria telecom.

“Pe scurt, povestea serviciilor noastre convergente fix-mobil este următoarea: totul de la un singur furnizor, cea mai bună valoare, maximum de confort, cu o singură factură, un singur call center şi o ofertă de terminale atractivă. Nu ne vom opri însă aici: vom îmbunătăţi procesele, vom extinde oferta de produse şi ne vom asigura că le vom oferi clienţilor noştri de pachete fix-mobil cel mai bun şi mai rapid serviciu în call center. În curând, aceşti clienţi vor fi preluaţi în call center în mai puţin de 10 secunde”, a spus şeful Telekom România.

De la lansarea brandului T pe piaţa românească, în septembrie 2014, şi până la finele anului trecut, Telekom Romania a câştigat 46.000 de clienţi pentru pachetele convergente fix-mobil, conform datelor grupului.

Potrivit lui Beckers, compania Telekom va continua migrarea către tehnologia IP (Internet Protocol) a clienţilor actuali.

De asemenea, grupul va continua extinderea reţelei bazate pe fibră optică (FTTH/FTTB). Numărul estimat de locuinţe acoperite cu fibră optică până la finalul anului este de un milion, în timp ce până la finalul anului 2016 acoperirea va atinge două milioane de gospodării.

“Pe segmentul mobil, acoperirea 4G se va dubla până la finalul anului”, a mai spus Beckers.

El a afirmat că procesul de monetizare a activelor colaterale ale grupului, cu scopul de a finanţa creşterea companiei, va genera venituri pentru activităţile principale.

“Vânzarea anumitor proprietăţi în cursul anului 2015 este estimată să genereze zeci de milioane de euro pentru investiţii în creşterea calităţii reţelei”, a spus reprezentatul grupului.

În septembrie 2014, compania Telekom Romania Communications, divizia care acoperă operaţiunile fixe, şi Telekom Romania Mobile Communications, divizia mobilă, au devenit noile denumiri ale operatorilor Romtelecom şi Cosmote România, schimbarea fiind parte a procesului de adoptare a brandului “Telekom” al grupului german Deutsche Telekom.

Telekom Romania este un brand care aparţine Deutsche Telekom, unul dintre cei mai mari jucători de profil la nivel mondial, cu peste 151 milioane de clienţi pentru servicii mobile, 30 milioane de linii fixe şi peste 17 millioane linii broadband (la 31 decembrie 2014).

Numărul clienţilor Telekom în România care folosesc serviciile de  televiziune a crescut cu 4,5%, la 1,41 milioane.

La finalul lui 2014, Telekom Romania Communications avea 1,23 de milioane de clienţi ai serviciilor de internet.

Grupul german furnizează produse şi servicii fixe, comunicare mobilă, Internet şi IPTV pentru consumatori şi soluţii IT&C pentru clienţi din mediul de business.

Deutsche Telekom (DT) este prezent în aproximativ 50 de ţări şi are circa 228.000 angajaţi la nivel mondial.

Alin Dodea
Virtual CEO | Web Developer | Profesionist Telecomunicatii
http://www.porteaza.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *